Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádražní budovy

Františkolázeňská nádražní budova se dočká obnovy. V úterý 19. února zahájila Správa železnic  její kompletní renovaci, která bude zahrnovat obnovu historické fasády, ale i modernizaci odbavovací haly a pokladen. Veškeré přístupy budou bezbariérové. Celkové náklady stavby dosahují 252 milionů korun.

„Mám velkou radost, že jsme se po mnoha letech dočkali rekonstrukce naší nádražní budovy. „Jak bylo řečeno panem ministrem, vracíme se ke kořenům, protože budova bude mít původní historický vzhled a tím bude přinášet pohled do starých časů, ačkoliv interiéry budou velmi moderní,“ sdělila františkolázeňská starostka Mgr. Lenka Průšová. „Mám také radost z toho, že vedle budovy přibudou cykloboxy, parkovací místa a dobíjecí stanice pro kola. Na úřadě jsme před nedávnem řešili problém, kam v městské památkové zóně umístit právě zmíněné cykloboxy a dobíjecí stanice, takže jsme velmi potěšeni za tohle řešení. Modernizací nádražní budovy také ubude emalů od turistů, kteří do našeho města přijíždějí železnicí, ve kterých si stěžovali, že tak krásné město, kterými Františkovy Lázně jsou, má tak nevzhledné nádraží s absencí přístupové cesty na nástupiště,“ upřesnila starostka a s tím, že se velmi těší na příští jaro, kdy se všichni opět sejdou v moderní nádražní budově při ukončení rekonstrukce. 

„Díky rekonstrukci se nádraží ve Františkových Lázních stane důstojnou vstupní branou do města, které je spolu s Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi součástí takzvaného lázeňského trojúhelníku, zapsaného v roce 2021 na seznam světového dědictví UNESCO. Moderní budova nádraží s původní tváří bude přesně tím, jak bychom měli přistupovat k historickému dědictví na železnici: s citem pro krásu původní architektury a s ohledem na současné potřeby cestujících,“ uvedl ministr dopravy Mgr. Martin Kupka.

Střeše a fasádě vrátí stavbaři její původní vzhled, a to jak barevností a materiály, tak i podobou historických říms. V interiéru pak provedou kompletní obnovu podlah, stěn a podhledů a repasi dveří. V horních patrech dojde k úpravě celkem 11 bytů.

Zmodernizuje se odbavovací hala i pokladny. Renovací projde také hlavní vchod do budovy, navíc se zřídí přístupové chodníky přímo na 1. nástupiště. V těsné blízkosti objektu se vybudují cykloboxy, parkovací stání pro kola i místa s možností nabíjení elektrokol.

Správa železnic – Vizualizace 

„Celková rekonstrukce budovy zaznamenala svůj první úspěch ještě před samotným zahájením prací. Odborná porota soutěže Stavba Karlovarského kraje jí loni udělila cenu za nejlepší projekt. Cestující se tedy mají na co těšit,“ poznamenal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Projektovou dokumentaci zpracovala společnost APRIS 3MP.

Správa železnic – Vizualizace 

„Při obnově nádražní budovy ve Františkových Lázních využijeme našich bohatých zkušeností s rekonstrukcemi historických objektů. Do projektu opět zapojíme i naše kolegy z Provozu obnovy památek, kteří mají cenné znalosti a dovednosti v oblasti historických řemesel. Realizace bude probíhat za nepřerušeného provozu, což s sebou přinese určité nepohodlí pro všechny zúčastněné. Uděláme maximum, aby stavební práce dolehly na cestující i zaměstnance co nejméně,“ řekl Karel Volf, generální ředitel společnosti Metrostav DIZ. Ta je zhotovitelem prací společně s firmou AVERS.

Stavba skončí v květnu příštího roku. Její financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Správa železnic – Vizualizace