Městské policii ve Františkových Lázních slouží nové ekologické auto

Před několika dny začala františkolázeňská městská policie používat nové ekologické auto Toyotu C-HR hybrid. Vůz jezdí do rychlosti 40 km/h na elektrický pohon, všechny průjezdy městem a parky tedy budou bez emisí. Zpráva čtenáře zaujala a do redakce nám od nich přišla řada dotazů ohledně provozu, úspory i bezpečnosti nového auta. Několik z nich jsme vybrali a odpověděla na ně Jitka Kořánová, PR Manager Toyoty.A-IMG_8651

V čem je tohle auto výjimečné?
Model Toyota C-HR je unikátní jak svým designem, tak svými jízdními vlastnostmi.
Design vozu vychází z podoby vybroušeného diamantu. Inspirace drahokamem je patrná nejen na karosérii vozu, ale i v interiéru. Velkou předností modelu je jeho skvělá ovladatelnost – vůz byl navržen na míru potřebám a stylu jízdy evropských řidičů. A pak je zde samozřejmě hybridní pohon, který oproti tradičním pohonům nabízí spoustu výhod. Benzinový motor hybridů má podstatně lehčí práci, neboť část námahy na sebe přebírá elektromotor. To v praxi znamená nižší spotřebu paliva a nižší výfukové emise. Hybridy díky dvěma zdrojům energie nabízejí mimořádné jízdní schopnosti i příjemný pocit z plynulé jízdy. Automatická převodovka zajišťuje vysoký komfort jízdy, která je díky elektromotoru i velmi tichá.

Je dostatečná síť nabíjecích centrál? Kde se bude nabíjet?
Hybridní vůz funguje jinak než elektromobil: baterie v hybridním autě je zcela bezúdržbová a není třeba ji nikde dobíjet. Systém automaticky řídí distribuci elektrické energie, a pokud je to nutné, nabíjí baterii za jízdy pomocí spalovacího motoru a získáváním energie z brzdění. Uživateli to přináší i další výhody, jako je například nižší opotřebení komponentů brzdového systému.

Kolik stojí provoz? V porovnání s běžnými auty?
Velkou výhodou hybridních vozů jsou jejich vysoká zůstatková hodnota a nízké servisní náklady plynoucí z jejich jednoduchosti. Hybridy totiž nemají celou řadu dílu, jako je např. spojka, alternátor či hnací řemen.

Jak časté s porovnáním s běžnými auty se tohle servisuje (běžné 20 tis. kilometrů)?
Pravidelné servisní prohlídky jsou stejné jako u vozů s konvenčním pohonem – u našich vozů je to 15 tisíc km/1 rok. Co se týká ceny těchto servisních prohlídek, u hybridních modelů je dokonce nižší oproti vozům s konvenčním pohonem. Navíc hybridní vůz nemá některé standardní díly, takže ty se nemohou opotřebovat. Navíc Toyoty se tradičně drží na špici nejspolehlivějších vozů, což dokládá jejich kvalitu.

Jak je bezpečné?
Model Toyota C-HR letos získal nejvyšší pětihvězdičkové ohodnocení v bezpečnostních testech nezávislé organizace Euro NCAP. Mimo jiné díky systému Toyota Safety Sense, který pomáhá snížit riziko střetu, případně minimalizovat jeho následky, a je nabízen už v základní výbavě vozu. Součástí tohoto paketu je přednárazový bezpečnostní systém včetně funkce rozpoznávání chodců, adaptivní tempomat, systém pro hlídání jízdních pruhů se zásahy do řízení a automatická dálková světla.

Může se tím stát například v podzemních garážích?
Ano, pro hybridní vozy není v tomto směru žádné omezení.

Za jak dlouho se vrátí náklady vzhledem k tomu, že je eko auto dražší?
Cena hybridních modelů se blíží autům s klasickým vznětovým motorem. Navíc následně u hybridního vozu ušetříte na provozních a servisních výdajích (za palivo i náhradní díly). Navíc hybridní vozy si drží vysokou hodnotu, což oceníte při následném prodeji ojetého auta.