Kam dočasně přemístit kanceláře? Třeba na nádraží

Budovu mariánskolázeňského nádraží musí obdivovat snad každý. Líbí se místním a osloví i turisty, kteří do města přicestují vlakem. Pak však přijde zklamání – objekt je téměř prázdný. Mariánskolázeňští radní teď uložili tajemníkovi, aby projednal možnost využití prostor nádraží pro některé odbory městského úřadu s vlastníkem SŽDC a Grandi Stazioni. To by se týkalo období, kdy se bude radnice opravovat, případně stavět zcela nová budova.Mariánsky nádraží

Trápí nás havarijní stav radnice, který budeme muset již brzy aktivně řešit. Po dobu opravy současné radnice – případně po dobu stavby té nové – budeme potřebovat odbory přesunout jinam. A prázdné nádraží k tomu vybízí. Jsou to nádherné prostory a je velká škoda, že nejsou využité,“ posteskl si starosta Mariánských Lázní Petr Třešňák. „Navíc doufám, že bychom mohli inspirovat podnikatele. Viděli by, že je nádraží nejen atraktivním místem, ale dá se také efektivně využít,” vysvětlil.

V případě, že by se subjekty domluvily, přesunuly by se do volných prostor nádraží především odbory, které potřebují stále komunikovat s veřejností.

Nádražní budova byla postavena v roce 1872 a o 30 let později prošla přestavbou v secesním stylu. Poslední velká rekonstrukce proběhla v letech 2008 až 2011, kdy došlo k opravě staniční i historické budovy. Mariánskolázeňské nádraží je jedním ze tří železničních stanic (Praha hlavní nádraží, Karlovy Vary dolní nádraží a nádraží v Mariánských Lázních) zařazených do pilotního projektu česko-italské společnosti Grandi Stazioni, v jehož rámci má být provedena jejich revitalizace a následná správa po dobu 30 let.