Oprava nádraží pokročila. Dělníci zbořili druhé nástupiště

Vyšší hrany nástupiště, bezbariérový přístup k vlaku anebo zbrusu nového osvětlení. Nejen toho se dočkají cestující na chebském vlakovém nádraží.  Už od letních měsíců tu stavební firma demoluje vybavení nádraží, které tu lidem sloužilo několik desítek let. Nyní stavba přešla do další fáze. Dělníci začali bourat druhé nástupiště. A to po tom, co zrekonstruovali to první. Celkové náklady na opravu všech tří nástupišť dosahují půl miliardy korun. Stavební práce tu potrvají až do podzimu 2019.Nádraží Cheb 2

„Oprava druhého nástupiště bude na chebském vlakovém nádraží pokračovat tak, jako tomu bylo u toho prvního. To znamená, že i na něm vznikne nové zastřešení spolu s novým povrchem, kdy asfalt nahradí zámková dlažba s bezpečnostními a vodicími lištami,“ řekla tisková mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Radka Pistoriusová.

Kromě zastřešení a dlažby samozřejmě dělníci vymění i svršek a spodek kolejiště i samotné kolejnice. Obnova čeká také na elektrické dráty nad tratí. Největším přínosem pro cestující v tomto frekventovaném železničním uzlu bude zejména vybudování výtahů, prostřednictvím nichž se dostanou kamkoli bez bariér.

„Všechna nástupiště budou v celé délce vybavena vodicími liniemi pro nevidomé a bezpečnostními a signálními pásy. Rekonstrukcí projde také jejich zastřešení a stávající podchod,“ poznamenal generální ředitel (SŽDC) Jiří Svoboda.Nádraží Cheb 1

Nově vybudované výhybky dokonce získají elektronický ohřev a rychlost vlaků, které budou nádražím projíždět, se zvýší ze 60 na 80 km/h.

Na nádraží se objeví také eskalátory z podchodů až k nástupišti. Ty tu původně být neměly. Nakonec se však vedení města Chebu domluvilo se Správou železniční dopravní cesty, která eskalátory na nádraží doprojektuje. V tuto chvíli tak není možné říci, jak se instalace eskalátorů promítne do konečné ceny za opravu nádraží.