Žena uvěřila falešným bankéřům a poslala jim všechny peníze. Přišla o 2,3 milionu

Telefonát od „bankéře“ se stal pro ženu z Karlovarska noční můrou. Neznámá osoba ji kontaktovala s varováním, že na její osobní údaje někdo žádá novou kreditní kartu, a její účet je tak v ohrožení. Důvěryhodně působící podvodníci, kteří se střídali na telefonu, ženu přesvědčili o nutnosti okamžité akce. Podle jejich pokynů otevřela falešné bankovní stránky a následně zadala několik plateb, čímž pachatelům na účtech přistálo přibližně 2,3 milionu korun.

Ilustrační foto

„Ve středu 8. října letošního roku pětapadesátiletou ženu z Karlovarska kontaktoval neznámý muž, který se představil jako zaměstnanec jedné z bankovních společností,“ uvedl policejní mluvčí Jan Bílek. „Ten jí sdělil, že neznámá osoba měla žádat na její osobní údaje novou kreditní kartu. To mělo znamenat, že je její bankovní účet a finance v ohrožení. Telefonický hovor tak místo muže převzala neznámá žena, údajná kolegyně prvního volajícího, která s poškozenou ženou pokračovala v hovoru dále. Ta pětapadesátileté ženě uvedla, že jí u společnosti založí nový účet, na který musí odeslat všechny finanční prostředky, aby o ně nepřišla. S tím ze strachu poškozená žena souhlasila a dle pokynů na mobilním telefonu otevřela webové stránky, které vypadaly, jako oficiální stránky bankovní společnosti. Po vyplnění údajů dle instrukcí volajících následně zadávala ze svého reálného bankovnictví několik plateb na různé účty,“ doplnil.

Svým jednáním měl neznámý pachatel ženě způsobit škodu přibližně 2,3 milionu korun.

Karlovarští kriminalisté ve věci zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání zločinu podvodu. V případě prokázání viny tak neznámému pachateli hrozí trest odnětí svobody až na osm let.

Prevence:

  • Nereagujte na nevyžádané hovory či zprávy o „ohroženém účtu“.

Banka ani policie vás nikdy nebude telefonicky žádat o převod peněz, sdělení přihlašovacích údajů nebo instalaci programů do telefonu či počítače.

  •  Nereagujte na nevyžádané hovory či zprávy o „ohroženém účtu“.

Banka ani policie vás nikdy nebude telefonicky žádat o převod peněz, sdělení přihlašovacích údajů nebo instalaci programů do telefonu či počítače.

  •  Nepřihlašujte se na odkazy zaslané v e-mailech nebo přes chat.
  •  Nikomu nesdělujte své přístupové údaje ani jednorázové kódy.