Mým snem je ordinace, schopná držet pohotovost, uvedl veterinář Michal Houtke

Před několika dny otevřel v chebské Ašské ulici svoji praxi veterinář Michal Houtke. V ordinaci nabízí i řadu speciálních vyšetření, přístrojové vybavení zde navíc doplňuje o další zařízení, a to nejen diagnostické. Majitelé domácích mazlíčků navíc mají možnost objednat se v online rezervačním systému, díky čemuž ušetří spoustu času. Největším pracovním snem Michala Houtkeho je zřízení regionálního referenčního pracoviště s týmem specialistů, které by kromě nadstandardní péče, bylo schopno držet pohotovostní služby.

Foto: Archiv veterinární ordinace

Se čtenáři Živého Chebska se Michal Houtke podělil o informace nejen o nově otevřené ordinaci, ale také o kuriózních případech, či chybách, které dělají majitelé zvířecích mazlíčků.

Před několika dny jste otevřel novou ordinaci pro malá zvířata v Chebu. Kde vás lidé najdou a mohou přijít bez objednání? 

Naše ordinace se nachází v ulici Boženy Němcové 1782/5, 350 02 Cheb– resort Rychta.

Nechceme, aby pacienti trávili svůj drahocenný čas u nás v čekárně, a proto jsme zvolili jako nejlepší řešení online rezervace, které jsou velice snadné a rychlé. K dispozici máme online rezervační systém, přesný odkaz na stránky naleznou klienti přímo na našich sociálních sítích, a nebo na webových stránkách www.hplusvet.cz. Možnost objednat se je i přes telefon, kde Vás naše recepční bude vést k vyřešení situace. V naléhavém případě je samozřejmě možné dorazit i bez objednání, nicméně doporučujeme předem zavolat, abychom se mohli připravit a poskytnout okamžitou péči.

Foto: Archiv veterinární ordinace

Vaše ordinace je vybavena hned několika zajímavými přístroji. Můžete nám říct, o co se jedná a jaké výhody vybavení přináší pacientům? 

Nabízíme pro mazlíčky hned několik služeb a vyšetření, jako jsou: přímá RTG digitalizace a sonografické vyšetření, používání inhalační anestezie, monitoring pacienta během operace, hospitalizační boxy s vyhříváním a kyslíkovou komorou, dentální jednotka, analyzátory krve včetně hormonů, které umožní vyšetření krve během 30 minut apod. Takže u nás najdete opravdu kompletní zázemí na jednom místě. Další vybavení budeme v průběhu let nakupovat, abychom zvýšili komfort u pacientů a naše diagnostické možnosti.

Foto: Archiv veterinární ordinace

Už během doby, co jste veterinu studoval, jste získával zkušenosti i v praxi, kde všude jste se učil a jaká zkušenost pro vás byla nejcennější? 

Každá zkušenost a stáž je pro doktora přínosem a přináší do vlastní praxe určité know-how, ale nejzajímavější pro mě byla rozhodně stáž v USA, protože jsem pochopil, jaké jsou ve skutečnosti možnosti léčby.

A s jakým nejkurióznějším případem jste se ve své praxi setkal?

Těch zajímavých případů potkáváme každý den mnoho, ale asi bych zmínil jedno odpoledne, kdy mi klient přinesl do ordinace mládě hada s tím, že už několik dní nežere. Při vyšetřování jsem si všiml majitele, který na mě s opatrností zíral. Po otázce, co se mu nezdá, mi odpověděl, že jsem docela hrdina, že had je prudce jedovatý, ale že se nemám bát, že je to ještě mládě, takže by mě maximálně hospitalizovali několik dní v nemocnici.

Foto: Archiv veterinární ordinace

S čím se naopak setkáte při své práci nejčastěji? 

Co se týče běžné ordinační rutiny, tak jsou to hlavně očkování, průjmy, zvracení a samozřejmě chirurgické výkony jako jsou kastrace či ošetření dutiny ústní.

V terénu u krav jsou to nejčastěji porody a s nimi spojené komplikace.

Foto: Archiv veterinární ordinace

A jaké chyby majitelé zvířat dělají? 

U očkování je to rozhodně nedodržení termínu vakcinace, kdy se zvíře musí revakcinovat, aby se udržely protilátky na vysoké hladině, která zvíře chrání před nebezpečnými viry. U průjmů a zvracení je zase v 90 % případů na vině nevhodná strava.

 Kromě nové ordinace v chebské Ašské ulici – máte i další plány do budoucna?

Plánů je spousta (smích). V dohledné době budu realizovat další projekt veterinární ordinace, která se ponese ve stejném duchu jako ta chebská. Mým asi největším pracovním snem a přáním je, zde v regionu zřídit referenční pracoviště s týmem specialistů, které by kromě nadstandardní péče bylo schopno držet pohotovostní služby, aby klienti nemuseli v nočních hodinách jezdit stovky kilometrů na nejbližší pohotovost.