Podobně jako jiným velkým firmám napříč obory se klamavé internetové reklamy nevyhnuly ani společnosti ČEZ. Podvodníci skrytí za anonymitou internetu vyzývají ke zdánlivě velmi výhodné příležitosti obchodování s kryptoměnami a akciemi. Reklamy lákají na údajný nový způsob automatického obchodování s kryptoměnami, který měl údajně vyvinout právě ČEZ. Zdánlivou důvěryhodnost takových reklam zvyšuje to, že obsahují i zcela smyšlená vyjádření představitelů Skupiny ČEZ.
Podvodníci na internetu jsou vynalézaví a své útoky často maskují jako novinové články a posilují je prostřednictvím tzv. deep fake videí (technologie umělé inteligence, která vytváří falešná videa, jež navozují dojem pravosti; používají se k šíření nepravdivých informací a jsou velmi obtížně rozeznatelná od reality). Využívají fotografií, loga i podobné grafiky jako Skupina ČEZ. Tyto klamavé reklamy se šíří nejčastěji prostřednictvím sociálních sítí (zejména Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, TikTok).
ČEZ upozorňuje, že takové reklamy jsou lživé a zneužívají dobré jméno Skupiny ČEZ a jejích představitelů. ČEZ nemá s těmito reklamami nic společného a intenzivně pracuje na jejich stažení. Bohužel jejich tvůrci jsou prakticky nedohledatelní. Společnost apeluje proto na všechny uživatele, aby podezřele „výhodné“ nabídky investic vždy nejprve důkladně prověřili. Nejlepší obranou zůstává obezřetný a skeptický přístup běžných uživatelů internetu.
Skupina ČEZ žádné investiční služby tohoto typu nikdy neposkytovala a neposkytuje!
Zdroj: ČEZ