Jezděte levněji a dál! Duster s LPG a hybridem ujede až 1500 km na jedno tankování

Automobilka Dacia, patřící do skupiny Renault Group, oznámila významné rozšíření nabídky pohonných jednotek pro své klíčové modely Duster a Bigster. Největší novinkou je systém HYBRID-G 150 4×4, který kombinuje hybridní pohon, systém duálního paliva LPG a pohon všech kol, což je ve světě automobilismu světová novinka. Tato kombinace slibuje jak úsporu provozních nákladů, tak i výjimečný dojezd a univerzálnost.

Foto:  Dacia Bigster hybrid -g 150 4×4, autor- Renault Group

NOVÝ ULTRA-VERSATILE POHONNÝ SYSTÉM: HYBRID-G 150 4X4

Dacia vylepšuje nabídku pohonných jednotek pro modely Duster a Bigster o hybridní motor G 150 4×4. Kombinace hybridní technologie, duálního palivového systému na LPG a pohonu všech kol je světovou novinkou.

Tento hybridní pohon 4×4 na flexibilní palivo LPG kombinuje 1,2litrový 48V mild-hybridní motor vpředu s elektromotorem vzadu a poskytuje maximální výkon 113 kW (154 k).

Klíčové vlastnosti G 150 4×4:

Dojezd a úspora: Díky dvěma 50litrovým palivovým nádržím (benzín a LPG) zaručuje Duster dojezd až 1 500 km (cyklus WLTP). Technologie snižuje provozní náklady o 30 % a emise CO₂.

Elektrická jízda: Díky elektromotoru a rekuperaci brzdné energie mohou modely Duster a Bigster v městském cyklu jezdit v čistě elektrickém režimu až 60 % času.

Inovativní převodovka: Spalovací motor je spojen s citlivou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou s pádly na volantu – což je u značky Dacia novinka. Zadní elektromotor má vlastní dvoustupňovou převodovku, která optimalizuje trakci v terénu až do 140 km/h.

Terénní schopnosti: Pohon všech kol (4×4) má dva převodové poměry a zadní elektromotor, který poskytuje okamžitý točivý moment při ztrátě přilnavosti.

Modely Duster a Bigster díky těmto pohonným jednotkám disponují šesti jízdními režimy pro všechny situace (Auto, Eco, Snow, Mud / Sand, Lock, Hill Descent Control).

NOVÉ POHONNÉ ÚSTROJÍ MODELŮ DUSTER

Duster také obnovil svou řadu pohonných jednotek, které poskytují vyšší výkon a lepší ovladatelnost, přičemž zůstávají cenově dostupné.

Hybrid 155 (nahrazuje hybrid 140): Nový hybridní pohon s výkonem 155 k. V městském provozu může zůstat až 80 % času v čistě elektrickém režimu. Kombinovaná spotřeba paliva činí pouhých 4,6 litru/100 km.

Mild hybrid 140 (nahrazuje mild hybrid 130): Kombinuje novou generaci 1,2litrového tříválcového přeplňovaného benzínového motoru s 48V mild hybridním systémem a šestistupňovou manuální převodovkou.