Lidé se na nástupiště dostanou eskalátory

Celkem na půl miliardy korun vyjde rekonstrukce peronů na vlakovém nádraží v Chebu. V těchto dnech dokončila stavební firma opravu prvního nástupiště, kde zbývá už jen doladit drobné detaily. Stavebníci nyní začali s demontáží dalších kolejnic u druhého nástupiště, které tak bude pro cestující několik týdnů nepřístupné.  Zatím jdou všechny stavební práce podle plánu. Hotovo bude na podzim 2019.  Novinkou je, že na chebském nádraží vybuduje Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) i eskalátory.Nádraží Cheb rekonstrukce 2

Oprava se dotkne všech nástupišť kromě staniční budovy. Cestující se dočkají pohodlnějšího nástupu do vlaků, protože se zvýší hrana jednotlivých nástupišť, a také se mohou těšit na výtahy, které zajistí bezbariérový přístup k vlakům pro vozíčkáře i maminky s kočárky. K tomu všemu se podařilo městu Cheb vyjednat i eskalátory, které cestující pohodlným způsobem dopraví z podchodu až na nástupiště. 

„Podle původního návrhu mělo být bezbariérové propojení na nástupiště zajištěno jen novými výtahy. To jsem samozřejmě uvítal, protože vozíčkáři, lidé s pohybovým omezením nebo rodiče s kočárky se bezproblémově dostanou z nádražní haly k vlaku a opačně. Hned mne ale napadlo, že ještě lepší by bylo, aby tam kromě výtahů byly i eskalátory a lidé se nemuseli do schodů tahat s těžkými kufry a taškami. Následovala korespondence a série jednání se zástupci SŽDC a výsledek je takový, že eskalátory budou,“ potvrdil chebský starosta Zdeněk Hrkal. Nádraží Cheb rekonstrukce

Jak hodně se kvůli eskalátorům stavba prodraží, nelze prý nyní předvídat. 

„V tuto chvíli není možné říci, jak se instalace eskalátorů promítne do konečné ceny za opravu nádraží. Eskalátory jsou ve fázi projektování, po dokončení projektu bude možné na tyto dotazy odpovědět. Původně se s nimi nepočítalo, protože na nádražích velikosti Chebu se dávají pouze výtahy,“ vysvětlil mluvčí SŽDC Tomáš Johánek. 

Rekonstrukce na chebském nádraží pokračuje podle plánu. Stavební společnost dokončila práce na prvním nástupišti, kde vzniklo nové zastřešení spolu s novým povrchem, kdy asfalt nahradila zámková dlažba s bezpečnostními a vodícími lištami. 
„Kromě zastřešení a dlažby samozřejmě dělníci vyměnili i svršek a spodek kolejiště i samotné kolejnice. Obnovou prošlo také trakční vedení nad železnicí. Během stavebních úprav spolupracujeme také s archeology, kteří asistují při výkopových pracích, ale zatím nic zajímavého neobjevili,“ informovala tisková mluvčí Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC), Radka Pistoriusová. 
 
Po rekonstrukci budou moci vlaky projíždět nádražím v Chebu až 80 km/h. Za tři roky se bude rekonstruovat i hlavní budova nádraží, a to za zhruba 100 milionů korun. 
VID
Nádraží Cheb rekonstrukce 1