Na rozvoj cyklistické infrastruktury v kraji půjde rekordních 10 milionů korun

Jedním z nejlepších způsobů, jak objevovat krásy Karlovarského kraje a nasát jeho neopakovatelnou atmosféru, je jízda na kole. Nadšencům cykloturistiky nabízí přes 2300 kilometrů cyklistických tras s různými stupni náročnosti, které si užijí začátečníci i zkušení jezdci. O tom, že kraj je opravdu zaslíbené místo cyklistů, svědčí i enormní zájem ze strany obcí, které zažádaly o podporu v rámci dotačního programu na rozvoj cyklistické infrastruktury. Z krajského rozpočtu letos do rozvoje, opravy a přípravy nových cyklostezek a cyklotras míří přes 10 milionů korun.

Ilustrační foto Pixabay

„V programu jsme měli vyčleněno šest milionů korun, avšak poptávka výrazně převyšovala nabídku a sešlo se celkem 27 žádostí v celkové výši přes 10 milionů korun. Schválili jsme požadavky ve výši přesahující devět milionů korun, s tím, že částku pro město Karlovy Vary na opravu lávky v Tašovicích musí ještě projednat krajské zastupitelstvo, protože převyšuje částku 1 milion korun,“ uvedl uvolněný člen zastupitelstva Karlovarského kraje Pavel Čekan.

„Kolegové z odboru regionálního rozvoje posuzovali každý projekt jednotlivě a doporučili je všechny bez výjimky schválit. S ostatními radními jsme se na tom shodli a chybějící prostředky dorovnáme z nevyčerpaných alokací jiných dotačních titulů. Zájem tuzemských i zahraničních turistů o aktivní dovolenou je obrovský a náš kraj se stává vyhlášenou lokalitou pro cyklisty, proto je naším cílem zajistit kvalitní cyklistickou infrastrukturu,“ uvedl radní pro oblast regionálního rozvoje Patrik Pizinger. 

Úspěšní žadatelé, kterými jsou obce a města v regionu, mohou získané finance použít na předprojektovou a projektovou přípravu, výstavbu nových cyklostezek a cyklotras, modernizaci a údržbu stávajících včetně značení a doprovodnou cyklistickou infrastrukturu. Nejvyšší podíl z alokované částky půjde na rozvoj páteřní Cyklostezky Ohře, s tím, že aktuálně je na území Karlovarského kraje zrealizováno 70 kilometrů z celkově plánovaných 100 kilometrů. Cílem výstavby je do roku 2030 realizovat až 90 % z celkové délky.

Z krajské dotace bude například uhrazeno zpracování projektové dokumentace na cyklostezku z Ostrova do Hájku, společná stezka pro pěší a cyklisty Velký Luh–Plesná, nabíjecí stanice elektrokol v Lubech, lávka v Kynšperku nad Ohří nebo vyhledávací studie cyklostezky Pstruží–Pernink. K odpočinku či jako ochranu před deštěm mohou cyklisté využít přístřešky, které se postaví v Mariánských Lázních, Skalné a na cyklotrase č. 2227. Pravidelná údržba čeká cyklotrasy a cyklotraily na území Božího Daru, Karlových Varů a samozřejmě i páteřní Cyklostezce Ohře.

KÚKK