Lidé v Mariánských Lázních, kteří se obracejí na místní městskou policii, mohou nově využít tísňovou linku 156. Dosud museli volat na devítimístné číslo pevné linky. Pokud vytočili 156, dovolali se na Městkou policii Cheb, která následně oznámení předávala svým mariánskolázeňským kolegům.
Foto: Autor Mariánské Lázně
“Ze zprovoznění linky 156 i pro Mariánské Lázně mám velkou radost. Tato novinka výrazně zlepší vzájemnou komunikaci občanů s městskou policií. Volání v naléhavých situacích bude snazší a v některých případech povede i k rychlejší reakci našich strážníků. Zkrátka je to další krok směrem k efektivnějšímu fungování veřejných služeb,” uvedl starosta Mariánských Lázní Martin Hurajčík. “Věřím, že tato novinka přispěje k lepší bezpečnosti nás všech,” doplnil.
„Sjednocení linek a zjednodušení komunikace bylo jednou z mých priorit. Jsem proto rád, že se podařilo tuto změnu připravit a uvést do praxe,“ informoval Ladislav Martínek, ředitel Městské policie Mariánské Lázně.
Nyní lidé mohou v případě problémů zavolat 156, kde si prostřednictvím automatu zvolí, zda chtějí volat na Městskou policii Cheb (volba číslo 1) nebo na Městskou policii Mariánské Lázně (volba číslo 2).
Strážníci museli pro tuto změnu získat povolení mimo jiné i od svých chebských kolegů. „Každoročně přijímáme několik desítek oznámení od občanů a návštěvníků Mariánských Lázní,“ uvedl Pavel Janošťák, ředitel Městské policie Cheb. „Tyto případy jsme následně předávali kolegům do Mariánek. To vedlo nejen k časové prodlevě, než mohlo dojít k zásahu, nám se tím také blokovala linka pro akutní případy. I to byl důvod, proč jsme s touto úpravou souhlasili,“ vysvětlil.
Linka 156 funguje po celé republice a každý okres má své vlastní připojení. Současné technologie ale neumožňují zřízení této linky separátně pro nižší správní celky. Jediným řešením je tak právě automat, který vám dá na výběr, kam chcete danou událost nahlásit. S tímto přelomovým řešením přišli před osmi jako první právě strážníci v Karlovarském kraji a u jeho zrodu stál i Ladislav Martínek. Ten v té době vedl Městskou policii Ostrov. „Lidé z Ostrova se při vytočení čísla 156 dovolali do Karlových Varů. Stávaly se případy, kdy občané nahlásili událost třeba v Lidické ulici, ale neuvedli město. Takže karlovarští strážníci vyjeli do `své` Lidické ulice, ale případ se stal v Ostrově. S velitelem Městské policie Karlovy Vary Marcelem Vlasákem jsme proto hledali způsob, jak takovým situacím zabránit. Díky spolupráci se společností O2 Czech Republic, která linku 156 provozuje, jsme našli a uvedli do praxe toto jedinečné řešení,“ popsal vznik nápadu Ladislav Martínek.
Zdroj: M. L.