Tragická nehoda. Na chebském Leteckém dni spadlo letadlo

V neděli 14. srpna přibližně ve 14.30 hodin došlo na chebském Leteckém dni k pádu historického letounu Hawker Hurricane IV z druhé světové války. Pilot havárii nepřežil. K pádu stroje došlo v chebském Podhradu. Na místě zasahují všechny jednotky IZS a záchranářský vrtulník. 

„Z dosud nezjištěných příčin došlo v chebské části Podhrad  k pádu stíhacího letadla z 2. sv. války na poli u rodinného domu, a to po skončení ukázky v rámci leteckého dne,“ informovala policejní mluvčí Kateřina Pešková. „Pilot letadla bohužel utrpěl zranění neslučitelná se životem. Dále došlo k lehkému zranění jedné ženy, uvedla mluvčí s tím, že na místě zasahují všechny složky IZS. Na místě je vrtulník a bude i dron Letecké služby, kteří nám pomáhají monitorovat a ohledávat místo události. Dokumentovat místo události bude i 3D Scenner. „Na vyšetřování příčiny nehody budeme spolupracovat s úřadem pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. Komunikace v místě události je zcela uzavřena. Na místě budeme zasahovat několik hodin. Žádáme veřejnost o spolupráci, pokud někdo viděl pád letadla nebo má kamerové záznamy, volejte na linku 158,“ doplnila Kateřina Pešková.

Letecký den byl ukončen

Organizátoři chebského leteckého dne uvedli na svých stránkách: Na letišti došlo k nehodě letadla. Akce byla ukončena v souladu s nouzovým plánem. Na místě jsou všechny záchranné složky, které situaci řeší. Tragická nehoda se stala za areálem letiště, na poli, mimo zástavbu.

 V sobotu 1. června kolem  2019 v 16 hodin se při přistávacím manévru převrátilo na chebském letišti malé letadlo. Jednalo se o historický dvouplošník.

Zdroj videa: čtenář

Letadlo, které se na nedaleko Chebu zřítilo je Hawker Hurricane Mk.IV.  Na stránkách letiště Točná uvádějí, že tento konkrétní kus byl vyroben společností Hawker Aircraft Ltd ve slavné továrně Kingston-upon-Thames v době mezi 20.listopadem 1942 a 19.dubnem 1943. Byl vyroben jako součást osmé výrobní série 1 200 letounů, objednáno Ministerstvem letectví pod číslem objednávky 62305/39/C části 1 až 6, byly dokončeny jako tropické verze. Po vyrobení a uložení ve skladu, byl tento kus zařazen do služby RAF’s No 6 Sqn v italském Grottaglie. Letka byla přesunuta do Balkan Air Force o čtyři měsíce později na místo Canne v Řecku. Provozován byl v různých detašovaných oddílech v Řecku, Itálii a Jugoslávii. Celá letka 6 byla nakonec přesunuta 9.dubna do Prkosu, opět v Jugoslávii.

 Více na stránkách zde