Zájemci mohou využít službu zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem

Pokud se do 16. března přihlásíte k zasílání údajů pro placení daně e-mailem, obdržíte každoročně před splatností první splátky daně e-mail, v jehož příloze bude uvedena kompletní informace s údaji pro placení daně ve formátu pdf.

Údaje doručené do e-mailu se nijak neliší od těch na složence: výše stanovené daně, výše nedoplatku/přeplatku, údaje pro placení daně včetně QR kódu umožňujícího platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací.

V případě neuhrazení daně v zákoně stanoveném termínu, obdržíte na vámi určenou e-mailovou adresu vyrozumění o nedoplatku.

Jak se k této službě přihlásit?

Je nutné využít tiskopis Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem, ve které uvedete jednu e-mailovou adresu, na kterou chcete informace pro placení daně zasílat. Žádost podepíšete a podáte místně příslušnému finančnímu úřadu. Pokud jste poplatníkem daně u více finančních úřadů, musíte podat vyplněnou žádost na každý finanční úřad zvlášť.

Službu může využít každý poplatník daně z nemovitých věcí, který nemá zřízenu datovou schránku nebo nemá zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO.