Oprava chebského nádraží pokračuje

V plném proudu jsou v tuto chvíli stavební práce na posledním, tedy třetím, nástupišti na chebském nádraží. Hotovo má být letos v létě. Náklady jsou půl miliardy korun. Cestující se dočkají nejen bezpečnějšího přístupu k vlakům, ale také výtahů a eskalátorů. Cestující aktuálně odjíždějí z nádraží pouze z prvního a druhého nástupiště.

„I třetí nástupiště čeká rekonstrukce celého nástupiště včetně zastřešení, osvětlení, informačního systému. Stavební práce se dotknou i přilehlých kolejí, budeme měnit železniční spodek a železniční svršek. Konec těchto prací plánujeme na červenec 2019,“ informoval tiskový mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Marek Illiáš.

V podchodu budou nové obklady, které odsouhlasili památkáři, protože se jedná o součást budovy, která je památkově chráněná. Charakterem budou replikou obkladů ze 60. let minulého století.

„Eskalátory jsou těsně před ukončením přípravným kroků k realizaci. Budou umístěny na plzeňské straně výstupu z podchodů, na straně chomutovské bude schodiště a výtah. Do výpravní budovy budou řešeny jako součást rekonstrukce výpravní budovy,“ poznamenal Marek Illiáš.

Původně se přitom o eskalátorech neuvažovalo. Chebské nádraží mělo být, jako řada dalších, vybavené pouze výtahy.

„S eskalátory se opravdu na začátku nepočítalo, na nádražích velikosti Chebu není pravidlem projektovat výtahy,“ poznamenal tiskový mluvčí SŽDC Tomáš Johánek.

Některé lidi překvapila délka nástupišť, která se jim zdá krátká. Původní nástupiště byla o něco delší.

„V rámci stavby dochází ke zkrácení nástupišť a přiměřeně k tomu i ke zkrácení délky přístřešků, které odpovídají frekvenci cestujících a délce souprav,“ okomentovala námitky mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka PIstoriusová.

Správa železniční a dopravní cesty plánuje i opravit nádražní budovu chebského nádraží, a to zhruba za dva roky. Oprava budovy vyjde na sto milionů korun.

VID