Chebští odeslali žádost o dotaci na stavbu lávky

Město Cheb odeslalo žádost o dotaci na stavbu lávku přes chebské nádraží na Státní fond dopravní infrastruktury. Teď nezbývá než čekat, zda bude dotace uznaná. Výsledek bude město znát v létě. Pokud se všechno povede, mohla by dotace pokrýt až 100 procent uznatelných nákladů.

Foto: Milan Daněk

„Lávka na Švédský vrch jako taková by měla stát kolem 70 milionů korun, k tomu je ale třeba připočíst náklady za výluky, takže celkem musíme počítat s náklady kolem 100 milionů,“ informoval starosta města Antonín Jalovec. Ocelovou lávku zdemolovalo město v uplynulém roce, protože byla značně poškozená. Lávka spojovala městkou čtvrť Švédský vrch s centrem Chebu.

„Na úředníky se s oblibou nadává. I já jsem s jejich prací někdy nespokojen, ale práce, kterou odvedli zaměstnanci radnice při kompletaci žádosti o dotaci na novou lávku na Švéďák, je hodna obdivu. To, jak se pan Michálek z investičního odboru a mnoho dalších ze správy majetku, majetkoprávního, Jana Krejsová a Hana Dragounová z odboru projektového managementu, pan Šinka ze stavebního úřadu a další dokázali „kousnout“ a spolupracovat napříč odbory, se jen tak nevidí a zaslouží si to obdiv a poděkování. A že radnici v závěru pomohly i státní firmy jako Správa železniční a dopravní cesty, České dráhy, Drážní úřad a Radek Tlačil z Policie České republiky, je dokladem, že i státní složky mohou fungovat ve prospěch města. Tímto jim děkuji,“ poznamenal Antonín Jalovec.

Foto: Milan Daněk

A proč vlastně musela být lávka před více než dvěma lety uzavřena?

„Tehdy totiž přišli lávku zkontrolovat odborníci a přišli na to, že do konstrukce mostu zatéká voda. Hasiči tehdy vodu odčerpali. Při další prohlídce se však zjistilo, že voda se do konstrukce dostává i nadále, a navíc její přítomnost v konstrukci způsobila, že lávku značně poničila. Proto město tehdy neprodleně jednalo a lávku uzavřelo,“ poznamenala tisková mluvčí Chebu Simona Liptáková.

Demolice staré mostní ocelové konstrukce na Švédský vrch vyšla město Cheb na 4 miliony korun a trvala několik dní a nocí. Rozebrání lávky se povedlo pomocí největších jeřábů v České republice.

VID