Česká obchodní inspekce od začátku roku zaznamenala zhruba čtyřicet stížností na server Viagogo.com. Stížnosti se týkaly nejčastěji navyšování ceny vstupného během objednávky, nemožnosti stornovat transakci, ale také neplatných vstupenek, nevrácení peněz za vstupenku na zrušený koncert apod. Inspektoři České obchodní inspekce provedli kontrolu na základě četných podnětů spotřebitelů a prokázali nekalou obchodní praktiku.
Příklad „běžného“ podání spotřebitele na server Viagogo.com: „Zakoupila jsem si lístky na sportovní utkání Sparta-Slavie, toto utkání společnost Viagogo nabízela v ceně 896,- Kč. Zadala jsem číslo platební karty, objednala tři vstupenky, vygenerovala se pak částka 3 x 896,- Kč + 3 x 90,-Kč dopravné a 3 x 319,- Kč poplatek za jakousi rezervaci. Bohužel už se mi nepodařilo zrušit tento příkaz a platba byla provedena. Okamžitě poté jsem chtěla objednávku zrušit, k mému překvapení mi bylo sděleno, že obdržím částku 3 x 896,- Kč v případě zrušení, že poplatky si ponechají. Neměla jsem jiné možnosti, pouze byla možnost podat inzerát. Bezvýchodné řešení, kde jsem během pár vteřin nechala vydělat společnost 1227,- Kč. Bohužel jsem naletěla, ale tímto bych chtěla na tuto skutečnost upozornit ostatní.“
Regionální inspektorát ČOI pro Královéhradecký a Pardubický kraj se podnětům věnoval a inspektoři provedli na serveru www.viagogo.com kontrolní nákup. Do objednávky byla zařazena vstupenka na Robbieho Williamse v uvedené ceně 2 681 Kč, server uvedl: „+ rezervační poplatky a DPH“, aniž by byl spotřebitel seznámen se skutečnou finální cenou vstupenky. Jedná se o neseznámení spotřebitele s cenou, užití nekalé obchodní praktiky. Navíc také na webových stránkách nejsou pro spotřebitele řádně uvedeny informace o jeho právech, ani povinná informace o mimosoudním řešení sporů. Česká obchodní inspekce následně rozhodla o pokutě 60 000 Kč. Rozhodnutí bylo již společnosti doručeno na adresu Viagogo AG, se sídlem Rue Du Commerce 4, 1204 Geneva, Švýcarsko a nabylo právní moci.
Pokuta však nepomůže samotným spotřebitelům – Česká obchodní inspekce nemůže v rámci kontrolní činnosti zasahovat do konkrétních uzavřených smluvních vztahů dvou stran a přinutit například prodejce, aby spotřebiteli vrátil peníze za vstupenky, které nemohl využít atd. Navíc většina sporů není spotřebitelských, což vychází zejména z toho, že firma dle obchodních podmínek působí pouze jako zprostředkovatel prodeje vstupenek mezi dvěma lidmi navzájem (nejčastěji dvěma nepodnikateli). Provozovatel webu za službu inkasuje své provize v podobě dalších poplatků. Jedná se o sofistikovanou formu specializovaného přeprodejního serveru se vstupenkami.
Spotřebitel se musí domáhat svých práv například soudní cestou, případně předejít potížím a nakupovat vstupenky od oficiálních prodejců. Jde o celoevropský problém, kdy se poškození Evropané obracejí také na síť Evropských spotřebitelských center, která ale rovněž nemohou v mimosoudní rovině pomoci, protože ve Švýcarsku nemá Evropské spotřebitelské centrum zastoupení.
Společnost Viagogo navíc po nedávném rozhodnutí britského soudu bude muset zřejmě závazně poskytovat spotřebitelům více informací nejen ohledně cen při prodeji nabízených vstupenek. Českým spotřebitelům však rozhodnutí britského soudu patrně nepomůže, protože nebude mít přeshraniční dosah a bude se nejspíše týkat pouze verze stránek určené pro britské spotřebitele. Avšak v Británii rozhodnutí vyvolalo vlnu reakcí nespokojených spotřebitelů a společnost Viagogo se snaží přesvědčovat spotřebitele například o tom, že všechny vstupenky jsou pravé, viz https://twitter.com/viagogopress