První pomoc zvládne každý. Pomůže tomu nová kampaň ze série  Ty to zvládneš

Léto je v plném proudu, ale ještě zdaleka nekončí. A už teď je jasné, že statistiky úrazů, nehod a dalších případů, kdy je potřeba rychle zasáhnout a pomoci, jsou ve velkých červených číslech.

Foto: Z natáčení spotu – Archiv Záchranného kruhuFoto z natáčení spotu

 „Jen od začátku roku zemřelo na českých silnicích nejvíce dětí za posledních 10 let. Do konce června zemřelo 38 motorkářů. O moc lepší není situace ani mezi tzv. letními úrazy či rizikovými situacemi. Každý rok se u nás popálí více než 10 000 lidí. Ročně utone téměř 200 lidí, řada z nich při skoku do vody. Velmi časté jsou případy bodnutí hmyzem, dle statistik bodne včela či vosa více než 20 000 lidí. A řada z nich má alergickou reakci. Vysoké teploty posledních dní pak vůbec nepomáhají starším lidem a kardiakům, u kterých hrozí srdeční zástav“, shrnul Lukáš Hutta, výkonný manažer Asociace Záchranný kruh.

 Výčtem smutných čísel by se takto dalo pokračovat donekonečna. O to více by si lidé měli uvědomit, jak je důležité umět včas a správně poskytnout první pomoc.

 „Lidé tyto situace podceňují, často neumí ani rozumně vyhodnotit hrozící riziko. Správně a účinně poskytnout první pomoc umí jen hrstka z nás. Přitom to není nic složitého“, posteskla si Ing. Veronika Krajsová, prezidentka Asociace Záchranný kruh. Nová kampaň si právě – kromě jiného – klade za cíl motivovat lidi k pomoci a ukázat jim, že se není čeho bát. Zároveň se snaží vyvrátit řadu zavedených mýtů a omylů, kterých se lidé nejčastěji dopouštějí.

 Celkem bylo v krátkých emotivních spotech zpracováno 20 situací. Z toho 10 vzniklo v letošním roce. Lidé se například dozví, jak postupovat v případě ztrátového poranění nohy při nehodě na motorce, jak pomoci tonoucímu po skoku do vody, jak si poradit s úrazem hlavy na in-line bruslích či jak ošetřit popáleniny způsobené ohněm.

 Na spotech se podílela celá řada odborníků z řad záchranářů a spolu s nimi i zkušený kreativní tým v čele s režisérem Jiřím Studničkou. Celý počin vznikl v produkci Asociace Záchranný kruh a za podpory Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR.

 „Každý rok vynakládáme nemalé prostředky na léčení následků úrazů i vážných zdravotních stavů. Vnímáme jako velmi důležité, aby lidé uměli včas a správně poskytnout první pomoc, a hlavně se této pomoci nebáli. Předpokládáme, že spoty osloví nejen starší generaci, ale především mladé lidi, na které je kampaň primárně cílena. Ze zkušeností víme, že spoty budou hojně využívány ve vzdělávacím systému v rámci nejrůznějších kurzů první pomoci, ale i při výuce na základních a středních školách či v autoškolách“, dodává Denisa Kalousková, ředitelka marketingu Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR.