Rozebrání lávky na nádraží vyjde na miliony. Nová jen tak nebude

Téměř dvanáct milionů korun bude stát zbourání lávky přes chebské vlakové nádraží. Uzavřená je kvůli špatnému technickému stavu více než rok. Demolice lávky spojující centrum Chebu a Švédský vrch začne příští rok v únoru a rozebrání ocelové konstrukce potrvá minimálně dva týdny. Kdy se přesně začne se stavbou lávky nové, se zatím neví.lávka-Cheb

„Rozebrání lávky přijde na necelých pět milionů korun, ale k tomu musíme připočítat ještě necelých osm milionů korun, které budeme muset zaplatit Správě železniční dopravní cesty za potřebné výluky,“ sdělil chebský starosta Antonín Jalovec. „Doufáme však, že se nám podaří získat slevu. Podle předchozích jednání by mohlo jít až o 30 procent,“ podotkl starosta.

Rozebranou lávku plánuje město prodat do některé z výkupen železa, čímž by se určitá část peněz za demolici městu vrátila. Podle odhadů a podle současných výkupních cen, by se mohlo jednat až o dva miliony korun.

Demontáž lávky se bude odehrávat především v nočních hodinách.

„Půjde o mimořádně komplikovanou akci, protože lávka je nestabilní a pospojovaná z různých konstrukcí. Jeden z největších autojeřábů v České republice s ní bude muset manipulovat velmi opatrně. Určitě to ale bude velice atraktivní podívaná,“ řekl starosta Antonín Jalovec.

Stavba nové lávky je zatím v nedohlednu. Město musí vypracovat nový návrh.

„Požadavky Správy železniční dopravní cesty na podobu nové lávky jsou enormní. Navíc nedostaneme výjimku na stávající patky nosných pilířů, které jsou podle současných norem příliš blízko kolejím. Z tohoto důvodu bude asi potřeba zvolit úplně jiné konstrukční řešení. V příštím roce proto chceme zásadním způsobem upravit přístupovou trasu pro pěší z Vrázovy ulice na Švédský vrch včetně vybudování nového chodníku pod železničním mostem a demolice nedalekých plechových garáží,“ doplnil starosta.

Patky pilířů jsou totiž o 20 centimetrů blíže ke kolejím, než dovolují současné normy. I když město žádalo o výjimku, aby mohlo současné pilíře zanechat, jak jsou, nedostalo ji. Lávka tak bude muset jít k zemi úplně celá a navíc při nové rekonstrukci se bude muset počítat i se stavbou nových mostních pilířů, které mohou cenu nové lávky zvýšit.

VID