Ocelový kolos v Jindřichově je již na svém místě

Stavba nového ocelového mostu v Jindřichově se blíží ke konci. Most, který váží více než 600 tun, měří jedenáct metrů a je dlouhý sedmdesát metrů, už je na svém místě. Posun ocelového obra na trase dlouhé 25 metrů trval zhruba dvě hodiny. Most zaujme i svým netradičním barevným provedením. Výztužné oblouky a závěsy jsou jasně červené a mostovka je natřená na šedivo.

Celková cena stavby se vyšplhala na částku 93 milionů korun. V ceně je započítána také úprava železničního spodku a svršku v přilehlém úseku mostu, úprava trakčního vedení a sdělovacích a zabezpečovacích kabelů.

Starý most na frekventované železniční trati z Chebu do Karlových Varů byl ve velmi špatném technickém stavu, hlavně jeho konstrukce, která byla sestrojená v padesátých letech. Komplikovaný byl také průjezd vlaků, které musely snižovat rychlost na 50 km/h. „Výměna staré konstrukce za novou, moderní, umožní zvýšení rychlosti až na 100 km/h,“ uvedl tiskový mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha. „Výměna staré konstrukce za novou, moderní umožní zvýšení rychlosti až na 100 km/h. Most má železobetonové opěry, nosná konstrukce je ocelová, doplnil mluvčí. Navíc se výměnou mostu sníží hluková zátěž vlivem projíždějících vlaků v okolí mostu a sníží se náklady na jeho údržbu. Nový most nebude mít pilíře v řece, a to hned ze dvou důvodů. Nebude hrozit jejich podemletí protékající vodou a také v případě povodní nebudou pilíře tvořit překážku v korytu toku řeky.

Uzavírka silnice ve směru od Hradiště na Cheb bude trvat do pátku 5. srpna. Objízdná trasa je značená.