Na toaletě prasklo pacientovi v pravém bicepsu, a další hlášky z pojišťoven

Ať byl rok 2014 jakýkoliv, měl i smysl pro humor. A to i ve chvílích, které zprvu vypadaly vesele… O tom mohou povyprávět pracovníci pojišťoven, kteří se při řešení nehod dozvědí řadu perliček. 

„V žádném případě nechceme znevažovat nesnadné životní situace lidí, kteří nám zaslali uvedená vyjádření, ale věříme, že jejich formulace zlepší den i vám,“ uvádí Dagmar Koutská, mluvčí Allianz pojišťovny.

Střípky z Allianz pojišťovny: 

Právě jejich pojišťovna řešila například nehodu seniorky, ročník 1921. Do letošního května jezdila po Praze bez větších problémů. Ovšem do chvíle, než byla ve čtvrti, kudy pravidelně jezdila, nařízena objížďka. Když nehodu hlásila, uvedla: „Potřebovala jsem se dostat ze Žižkova do Karlína, ale byla tam neznámá uzavírka. Ani nevím jak, najednou jsem se dostala do protisměru a ač jsem se protijedoucím autům snažila vyhnout, ve dvou případech se to nepovedlo.“

Další nehodu, kterou způsobila o čtyři roky mladší seniorka, nahlásila její vnučka: „Jak se to stalo, nevíme a ani babička se na nic před nehodou nepamatuje. Projela autobusovou zastávkou a i s autem skončila v poli. Ale nikdo tam nestál, takže určitě neměla v úmyslu svézt někoho známého.“

Ale nehody se nestávají jen při jízdě autem…

„Můj vlastní kocour mě bez předchozího varování načůral do velkého počítače, trefil se přesně přes větrací otvor s ventilátorem na základovou desku a grafickou kartu. Oboje vyzkratoval tak, že již nefungují a nikdy fungovat nebudou. Zatím jsem vyměnila bednu na PC, základovou desku a grafickou kartu. Ostatní součástky, ač nevoní, fungují.“

„Nejde o škodu. Žádám pouze o příspěvek na pořízení nového spotřebiče – na sporáku mi nefungují dva hořáky. Stačily by 3000 Kč. Děkuji.“

•„Dnes ráno jsem si všiml poškození svého vozidla – jde o poškození všech dílů kromě střechy.“
•„Jedu a najednou srnka. Prostě se tam objevila.“
•„Couval jsem a svým zadkem jsem narazil do zadku toho auta. Při parkování.“
•„Vyjížděly jsme obě z parkovacího místa a senzor vzdálenosti v mém voze zareagoval až při nárazu do vozidla poškozené.“
•„Prostě mi to najednou ulítlo a došlo ke kolizi s obrubníkem.“
•„Po příchodu do garáže jsem zjistila, že je kompletně vysypané zadní sklo. Zřejmě vada materiálu.“

Střípky z České pojišťovny: 

Také motorista z Královéhradeckého kraje nahlásil jednu opravdu kuriózní nehodu, tentokrát České pojišťovně. Došlo k ní v sobotu ve čtyři hodiny ráno, kdy řidič se svým automobilem sjížděl lesní serpentýny. Kvůli námraze však dostal smyk. Co čert nechtěl, ve stejném okamžiku se před automobilem navíc objevilo stádo srnek. Protože
se řidič obával nárazu do stromu a následného zranění, rychle se odpoutal, přesedl na sedadlo spolujezdce, opět se připoutal a čekal na náraz. Jak dokázal zvládnout tolik úkonů ve zlomku vteřiny, však vysvětlit nedokázal. Že by (před)vánoční zázrak?

Klienti při popisování svých úrazů, často volí jasná a stručná vysvětlení:

•Při jízdě na praseti jsem si vykloubila pravé rameno (snad ještě kurióznější než samotný úraz je fakt, že jej nahlásila klientka, které bylo v době úrazu téměř 60 let).
•Uklouzl jsem na trávě a upadl plnou vahou pozadím přímo na pařez po již dříve uříznutém stromu. Ještě dnes nemohu na té půlce spát.
•Udeřil jsem se hlavou o zeď. Opakovaně.
•Při jízdě na kole jsem srazil automobil.
•Při rychlé chůzi jsem narazil do zdi.
•Před týdnem mi zapíchli ve škole tužku do zadku vpravo.
•Kamarádka mi ukazovala, jak se hází oštěpem.
•Při stahování dřeva na prudkém svahu jsem uklouzl a koulel jsem se jako sud asi 15 metrů, až jsem dopadl na cestu.
•Uklouzl jsem na dvorku po namrzlém slepičinci.
•Odpoledne jsem se po požití několika piv udeřil kolenem do nosu při skákání na trampolíně.
•Cca ve 3 hodiny ráno jsem si spletl dveře od WC se sklepem a zde jsem šlápl do prázdna.
•Při zabíjení králíka jsem se střelila vzduchovkou.
•Naše kočka přinesla na zahradu krysu nebo nějakou takovou mrchu, dcera si chtěla kočku pohladit, hlodavec v její tlamě ji ale kousnul do ukazováku pravé ruky. Dcera leknutím na krysu šlápla, ta se pustila, asi tam ještě někde běhá.
•Při hře na bowling mi při hodu koulí uvízl malíček v kouli a byl tam ponechán.
•Spadla mi na koleno soška trpaslíka.Lékaři ve svých zprávách mnohdy prokazují, že kreativita se dá uplatnit i v jejich náročném povolání: 

•Motá se jak liliput, pak zamrká a dobrý.
•Pacient má asi v zádech zapíchnutou jehlu, protože mu ze zad leze nit (a skutečně, byla tam!).
•Na pacientku dnes zaútočila kráva. Povalila ji na zem a hlavou ji kutálela několik metrů.
•Pacientovi sedl strýc na hlavu, bolí ho nos.
•Na toaletě prasklo pacientovi v pravém bicepsu.

Perly během roku nastřádali i operátoři na klientské lince České pojišťovny:
•Klient: Víte, ona se mi pošta ztrácí, tady kolem běhají lehké děvy, občas se něco ztratí, občas něco přibude, co ani nechci…
Operátor: Tak já Vám to pošlu emailem, tam se snad ty lehké děvy nedostanou.
•Na úvěr, tedy na závěr, tedy na úvod zmíním….
•Představte si povinné ručení jako proutěný košík, kde základ povinného ručení je dno košíku a já vám tam teď přidávám výhody v podobě jablíček.
•Omlouvám se, nyní vám musím skočit do řeky.
•Máte na vozidle zástavní prádlo?
•Dobrý den, mluvím prosím s pannou Novákem?
•Poprosím vás o celé vaše jméno, datum a rok výroby.
•Toto bohužel není pravda, tuto informaci vám musím vyzvrátit
•Ano, Mercedes máme vyřešený. Nyní se pojďme věnovat Micibuši.
•Vidím, že jste zodpovědný řidič. Máte tady hezký bezeškodní průjem.

Střípky z Kooperativy: 

Pojišťovny se často potýkají i s podvody. Někdy ale jejich odhalení není příliš složité.

„Přišel nám dopis od klienta, který nám podrobně, i s příslušnými osobními údaji, popsal, jak jeho kamarád naboural auto a jeho známá s ním poté sjednala pojistku a antidatovala datum jejího sjednání. Sice prý mu Kooperativa krátila pojistné plnění, protože vozidlo neabsolvovalo povinnou prohlídku, ale spokojil se i s tím. No, a jelikož teď také naboural své nové auto, chtěl by ho pojistit stejně jako jeho kamarád. Ale bohužel na tu jeho známou nemá kontakt, tak na koho by se z Kooperativy mohl obrátit. Všichni tři samozřejmě obdrželi obvinění z pojistného podvodu,“ představuje úsměvný případ Vojtěch Stavný.   

Střípky z pojišťovny Generali: 

„Když jsem přijížděl domů, vjel jsem omylem do jiného dvora a tam naboural do stromu, protože ho doma na tomto místě nemáme,“ popisuje svůj vtipný omyl, který skončil škodou na vozidle, ale naštěstí ne na zdraví, jeden z klientů pojišťovny Generali. Je možné, že strom už teď ve dvoře nemá ani jeho soused.

Pro jednu z kuriózních nehod měli velké pochopení policisté, kteří ji přijeli řešit. „Projížděl jsem kolem chatky, když jsem si všiml, že se před ní opaluje krásná slečna. Lehce jsem přibrzdil, aby si mohl dotyčnou důkladně prohlédnout. Vzápětí jsem narazil do vozu přede mnou, jehož řidič zpomalil ze stejného důvodu, akorát trochu víc,“ vysvětluje další klient, jak došlo k nehodě.

„Podle policistů se na tomto úseku podobné nehody stávají poměrně často. Fotografii slečny pro ilustraci přikládám též,“ uzavřel řidič své hlášení. Inu, spočinutí okem na krásné dámě někdy vyjde pány poměrně draho.

Škodolibý kamínek potrápil dalšího z řidičů: „Ze silnice z ničeho nic vyskočil kamínek, hupsnul mi na kapotu, kde udělal důlek. To mu zřejmě nestačilo, odrazil se a vysypal mi přední sklo.“

Nákres autohavárie, při které se střetly dva osobní vozy, zaslal další z klientů. Trosky jeho vozu vypadají jako nakřáplé vejce a nad popiskem „1. strom, 2. strom, 3. strom, 4. strom, 5. strom“ se musí pousmát snad každý, i když samotným řidičům tehdy do smíchu nebylo. Úsměvná je příhoda až s odstupem času.