Se spotřebitelskými problémy zdarma pomáhá jedinečná služba

Mnoho lidí zná tu nepříjemnou situaci: něco si koupíte, ale věc neslouží dobře svému účelu. Nebo si objednáte službu, ta však nesplní, co slibovala. Reklamace? Zamítnuta! Prodejce? Nekomunikuje! Máte se obrátit na soud? Není třeba. S vyřešením takového problému může lidem pomoct služba VašeStížnosti.cz, kterou provozuje dTest za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu. A co jistě spotřebitele potěší, její využití je zdarma.

Služba, která zprostředkovává dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli, zahájila svůj provoz loni v říjnu a od té doby si už spotřebitelé stěžovali na stovky různých obchodníků. Jen v letošním roce bylo podáno 1370 stížností.

Rádi byste služby využili, ale nevíte, jak na to?

„Na webové stránce www.vasestiznosti.cz vloží spotřebitel stížnost, kde identifikuje obchodníka a popíše svůj případ. Naši poradci pak vypracují ke stížnosti stanovisko a kontaktují obchodníka s výzvou, aby případ řešil,“ vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. Může se jednat o stížnosti na zboží, služby nebo jednání konkrétního prodejce.

A jaké má služba výsledky? Podle pracovníků dTestu se obchodníci ke stížnostem většinou staví čelem, uvědomují si, že je to pro ně lepší než případný soudní spor. Díky vstřícnému vyřešení problému mohou zákazníka získat zpět, zatímco špatné zkušenosti se mezi lidmi rychle šíří. „Mezi společnosti, které na stížnosti ochotně reagují, patří z těch větších například Telefónica, CZC.cz, Alza.cz, Internet Mall, UPC či OKAY. Naopak neaktivní zatím zůstávají například T-Mobile, Raiffeisenbank nebo AHOLD,“ uvádí Lukáš Zelený. Lidé si nejčastěji stěžovali na společnosti Endemos distribution, Nebeslev, Telefónica, Alza.cz, Česká pošta, T-Mobile, CZC.cz, Foglik a A3 SPORT.

Služby VašeStížnosti.cz navíc lidem může pomoct i v rozhodování, zda si vůbec u daného obchodníka vůbec něco objednat. Celý proces řešení stížnosti je totiž veřejně dostupný na webové stránce www.vasestiznosti.cz, slouží tak i jako zdroj informací o přístupu jednotlivých obchodníků k zákazníkům. Spotřebitelé tak mají možnost zjistit, jak ten který obchodník reaguje při řešení případných problémů.